lørdag 26. juli 2008

Ren lykke...

Duftlys og orkidee (ikke ekte though, tar meg ikke råd til slikens) har fast plass på glasshyllen min



Nå er sommeren kommet tilbake til Bergen..! Det er så herlig! Hvorfor skal det være den korteste årstiden her i Norge? Det kunne vært halvparten sommer, også 50/50 vår og snørik vinter. Tror ikke jeg hadde hatt så mye imot å miste høsten. Å komme trakkende i høy snø mot inngangsdøren etter å ha vært ute en sen vinterkveld og bli møtt av utelykten og lattermilde stemmer rundt kveldsbordet og kakaoen innenfra, er noe av det mest vinter-idylliske jeg kan tenke meg.. Men nok om det!

Sitter og tenker på de enkle gleder som sommeren fører med seg. Og nå har det seg slik at forskjellige lukter og dufter kan glede meg inderlig.. Bare tenk på lukten av solkysset hud, saltvann, nyslått gress, rent sengetøy som har hengt til tørk ute på snoren, vanilje, babyhud og nybakte boller.. En sommerbrun og nydusjet gutt med god voks i håret er heller ikke å forakte;)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar