tirsdag 10. juni 2008

Namnam scones

I dag har jeg bakt scones, og det burde du også gjøre! Disse er virkelig gode, spesielt når de er nystekte med smør og brunost. Fikk nesten lyst å dra på piknik der jeg danderte de så lekkert i brødkurven! men jeg måtte på jobb... her følger min egen enkle oppskrift på disse luftige godsakene:


4 dl grovt hvetemel
2 dl fint hvetemel
3 ts bakepulver
1 ts salt
1 ss sukker
3 ss margarin
2 dl kulturmelk

Bland sammen alt det tørre før smøret smuldres inn i melblandingen. Lag en grop i melet og rør sakte inn kulturmelken. Del så deigen i to og kjevle dem ut til to runninger (ser ut som små pizzabunner). Del runningene i seks ved å lage spor med en kniv uten å skjære helt igjennom. Prikk så sporene med en gaffel. Stekes ved 225 grader i 15-20 min. Yummy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar